Constantin Prepeliţă jucător emblematic pentru F C Olt. - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Constantin Prepeliţă jucător emblematic pentru F C Olt.


Un merit deosebit în   formarea  echipei care a debutat in A , l-a avut Dumitru Dragomir, fapt confirmat şi de majoritatea jucătorilor. Iată scurta poveste a lui  Constantin Prepeliţă, printre primele achiziţii ale lui Dragomir, cel care a rămas la echipa din Scorniceşti aproape cinci sezoane.

Sursa : F C Olt o viata scurta dar intensa

“ Eu am fost adus la Scorniceşti chiar în octombrie 1979 în săptămâna meciului cu FC Argeş, echipă antrenată de Halagian, jucam la CSM Suceava. Cel care a sunat la club a fost Dumitru Dragomir care m-a aşteptat în Bucureşti  la sediul F.R.F. S-au semnat actele, într-o zi totul a fost parafat. Cu mine odată au  ajuns şi Piţi şi Luţă Ciobanu de la Craiova.  Am ezitat prima dată  pentru că eram student în anul doi, după ce am venit la Scorniceşti am făcut naveta la Piteşti doi ani de zile până am terminat facultatea.

Belodedici la FC Olt


La Piteşti la facultate am  fost coleg cu: Moiceanu, Mihai Zamfir, Trandafirescu şamd. Puţini ştiu ca în perioada aceia la Scorniceşti a fost adus şi  Miodrag  Belodedici. Leonte Ianovschi  a trimis maşină la Moldova – Nouă şi  l-a adus,  a stat cu mine în cameră. Nu a jucat la Scorniceşti, n-au  reuşit să-l legitimize  şi a plecat la Luceafărul “.


Constantin Prepeliţă s-a născut la 10 august 1956 şi a debutat în fotbal în 1971  la Azotul Slobozia. După patru ani petrecuţi acasă se transferă la divizionar B, CSM Suceava. Evoluţiile bune la echipa suceveană îl recomandă pentru un transfer la Viitorul Scorniceşti, transfer ce înseamnă şi debutul pe prima scenă fotbalistică.

Apogeul carierei sale l-a reprezentat ediţia 1982 – 1983 când joacă toate cel 34 de partide ale campionatului în cea mai bună linie de fundaşi,  Prepeliţă, Căţoi, Bumbescu, Matei. A susţinut primul joc în  Divizia A  în partida Viitoru Scorniceşti – FC Argeş 1-0 la data de 29 septembrie 1979 . Pentru echipa din Scorniceşti a marcat 21 de goluri în 135 de partide.



Meciul de referinţă

FC Olt -  Dinamo 3-0,  un rezultat pentru istorie

Cred că fiecare echipă are în scurta sa istorie momente care rămân mult  timp în memoria celor prezenţi . Pentru jucători, victoria în faţa unui adversar de calibru este clar, o împlinire profesională iar pentru suporteri,  sentimentul de superioritate în faţa unui adversar  teoretic mai puternic,  este ceva unic. Partida câştigată la  un scor de neprezentare în faţa lui Dinamo la numai câteva luni de la episodul Tîrgovişte este un astfel de moment. În returul ediţie 1981-1982, la începutul lui aprilie 1982, într-o zi superbă de primăvară viitoarea campioană avea să recunoască supremaţia lui F C Olt.

În  prezenţa a 6000 de spectatori conform ziarului Sportul, Dinamo este învinsă  la Scorniceşti cu 3-0 după  un meci fabulos prin golurile marcate de: Rotaru, Iamandi şi State. Cronicarul partidei, nimeni altul decât Ioan Chirilă evidenţiază  superioritatea în teren a unor jucători precum: Prepeliţă, Iamandi şi State, consideraţii eroii jocului, în faţa unor jucători mult mai experimentaţi cum ar fi: Moraru, Dinu, Dudu Georgescu, Mulţescu şamd
Să ne amintim echipa a cărei componenţă o parcurgi cu emoţie, precum şi  echipa oaspete, Dinamo, viitoarea campioană.

FC Olt: Nedea – Onuţan, Al. Nicolae, Ionaşcu, Matei – Căţoi, Şoarece , Rotaru, ( min. 85 A. Mincu ) – Prepeliţă, Iamandi  ( min 78  State ), Piţurcă.
Dinamo: Moraru ( min. 64 Eftimescu ) – Stredie, Ion Marin, Dinu, Stănescu – Augustin, Custov, Mulţescu – Ţălnar, Văetuş (min.55 D. Georgescu ) , Orac.

Unul din eroii partidei respective Constantin Prepeliţă povesteşte 
„A fost bucurie mare atunci, cred că nici ei se aşteptau la acest scor, puteam să-i batem rău de tot. Mie mi-a ieşit totul în partida aia,   la 2-0  am fost faultat clar în careu de Moraru dar arbitrul a scos faultul în afara careului. La câteva minute am scăpat pe contratac i-am pus mingea pe cap lui State şi s-a făcut 3-0. Cu câteva etape înainte şi Steaua luase bătaie la Scorniceşti.”.



La schimb cu Radu Caşuba


In 1985, lui Prepeliţă i se propune să meargă la CSM Suceava la schimb cu Radu Caşuba, un jucător pe val în perioada respectivă pe care FC Olt l-a vrut la Scorniceşti. “Am fost la Suceava, dar transferul lui Caşuba nu s-a realizat, nu ştiu din ce motive,  aşa  că m-am întors la Slatina. La FC Olt se schimbaseră un pic lucrurile, am vrut să mă întorc acasă la Slobozia, oraşul natal dar nea Nelu Oblemenco tocmai preluase echipa Sportul Muncitoresc Slatina şi m-a vrut neapărat la Slatina. Am jucat  fără  probleme un an timp în care am antrenat şi o grupă de copii şi juniori. Am avut o grupă foarte talentată din care făceau parte printre alţii, Alexe, Stanciu ş a m d.

Pot să discut la nesfârşit despre perioada petrecută acolo, sunt legat sufleteşte de zona aceia. Slatina este oraşul în care m-am căsătorit  şi în care s-a născut fiul meu Andrei„ îşi aminteşte Prepeliţă.
In 1987, fostul fundaş dreapta pleacă  la Unirea Slobozia ca antrenor şi jucător. În teren rămâne până aproape de 35 de ani după  care se dedică muncii de antrenor în oraşul natal. Pentru început, secundul lui Vasile Dobrău şi al lui Leonid Antohi după care ocupă funcţia de antrenor principal.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu