Cum era încurajată F C Olt în anii 1980, când fenomenul ultras încă nu apăruse ! - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Cum era încurajată F C Olt în anii 1980, când fenomenul ultras încă nu apăruse !







Despre echipa din Scorniceşti s-au scris multe, mai puţin despre galeria inedită care făcea deliciul publicului slătinean, dar şi publicului din ţara care ascultau meciurile la radio. 

Echipa era urmărită pe teren propriu de o medie de 4000-5000 de spectatori, galeria era formată dintr-un grup de instrumentişti, postaţi în faţa cabinei de transmisie radio a regretatului Sebastian Domozină.

 Iată ce povesteşte  Petre Cocioran cunoscut sub numele de “Manolo” despre perioada de glorie a sa şi a grupului de instrumentişti coordonaţi de un anume Panait, un personaj destul de cunoscut în perioada respectivă.
.

“Toba care m-a făcut cunoscut în toată ţara este făcută când lucram la Utilaj Alimentar. A fost o joacă, nimeni nu bănuia că toba respectivă îmi v-a schimba viaţa. La o vizită a lui Ceauşescu am primit nişte materiale mai deosebite pentru a izola câteva ţevi, cu materialul rămas,  un coleg de serviciu a confecţionat o tobă, ştiind pasiunea mea pentru fotbal. După câteva “exerciţii”  prin uzină, la primul meci jucat acasă m-am prezentat la datorie cu noul meu instrument, spre curiozitatea colegilor care s-au strâns ciorchine curioşi să vadă  despre ce este vorba. Atunci stăteam la tribuna a doua şi eram coordonaţi de Djavid”.

 Martie 1979,  Nea' Nanu - şef de galerie

Primul “concert” în deplasare, primele probleme


Toba buclucaşe, avea să-i aducă faimă lui Manolo dar şi probleme cu miliţia.

“ Dispozitivul de lovit era făcut de mine, era un băţ iar în vârf îi pusesm o  măciucă pe care înfăşurasem nişte pâslă pentru a mai amortiza zgomotul. Din dorinţa mea de a mă face auzit loveam cu putere toba şi la un moment dat nu am observat că s-a desprins pâsla şi l-a lovit în plină figură pe miliţianul care, atras de gălăgia  provocată de tobă  se postase lângă noi.

Ştiu că acum pare o glumă dar atunci am tras o spaimă zdravănă. A venit la mine şi a vrut să mă coboare din tribună, colegii au sărit să mă apere şi cineva a avut inspiraţia să-i spună lui Panait,  aflat la tribuna oficială cum s-a întâmplat. Asta avea să fie scăparea mea. Alexandru Panait, era directorul de la Competrol  prieten bun cu Lică Bărbulescu,  era un om foarte puternic .

 La pauză m-a chemat la el “Manolo , ia vino mă încoa” el a fost primul care mi-a zis Monolo,  m-a întrebat ce s-a întâmplat şi unde lucrez.  Intâlnirea cu Panait avea să-mi schimbe viaţa, în două săptămâni am fost angajat la Competrol cu salariu dublu decât la Utilaj. O duceam la fel de bine ca fotbaliştii. Mergeam şi în deplasare, aveam două  autobuze la dispoziţia noastră. La Slatina veneau după benzină şi jucătorii de la Craiova, săptamânal, Tilihoi, Negrilă,  intrau în depozit şi  făceau  plinul.

 Instrumentele confiscate

Metoda inedită de a încuraja echipa “brevetată” de Panait nu era la început pe placul tuturor, pentru mulţi, mai ales în deplasare saxofonul şi clarinetul din dotare  puteau fi periculoase pe stadion.

“ Prin 84 parcă la Braşov la intrare în stadion,  miliţia ne-a întrebat ce este cu astea şi ne-a confiscat toate instrumentele. La un sfert de oră după ce a început  jocul, Emil Bărbulescu care tocmai apăruse la meci a făcut semn spre noi şi ne-a întrebat de ce nu cântăm. Am coborât repede şi i-am povestit totul. Intr-un minut au apărut şi instrumentele noastre. Şi-au cerut scuze că nu au ştiut, “ Ia să vedem cum cântaţi”  zice unul dintre miliţieni . Am început să cântăm  “Foaie verde măghiran” şi  zâmbind forţat,  a dat din cap , semn că –i place. Până la finalul meciului nu l-am mai văzut.


Eram la un moment dat,  cu instrumentiştii de la Unitatea Militară 50-60 de persoane, aveam legitimaţii speciale eliberate de Panait şi primeam câte un plin de benzină, era lucru mare, pe vremea aia se dădeau  câte 20 de litri lunar pe cartelă. La pauză , mai ales la meciurile de acasă primeam cîte două trei lăzi  de pepsi. Panait făcea naveta era  din Craiova şi ne trezeam cu el în control noaptea, era atât de influent  încât,  după înfrângere băga toţi fotbaliştii în şedinţă, înjura pe toată lumea nu scotea unul o vorbă, iar când era bine dispus se ruga de ei să-i bage la facultate la Craiova” rememorează Manolo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu