Drama fostului portar al echipei Metalurgistul! - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Drama fostului portar al echipei Metalurgistul!


Severică  Bancă, a fostul unul dintre portarii talentaţi  ai fotbalului românesc. Coleg de generaţie cu Gheorghe Popescu, la numai 16 ani,  era titular în poarta echipei Dunărea Calafat. In  urma unui meci, Dunărea -  Pandurii Tîrgu Jiu,  a fost văzut de Iulian Dobre, antrenorul echipei de tineret a lui F C Olt. Avusese câteva recomandări de la Bărăitaru şi el tot din Calafat, care juca déjà  la tineret la Scorniceşti.

Viaţa l-a pus la grea încercare. Dacă pe plan profesional, Bancă se poate lăuda cu ceva rezultate, pe plan personal povestea lui este tulburătoare. Astăzi, la 49 de ani se află internat, imobilizat, într-un  azil  din Pleniţa. Cum s-a ajuns în această situaţie, aflăm chiar de la Severică Bancă.
 “Lucram ca administrator la o pensiune din Predeal. În ziua respectivă, mi s-au reproşat unele probleme administrative, în urma cărora m-am  consumat enorm. Stresul provocat era să-mi pună capăt zilelor.  In ziua de 9 noiembrie 2016, eram la baie ,mă bărbieream  şi am simţit uşoare ameţeli. In secunda următoare, am căzut pe partea stângă şi n-am putut să mă mai ridic .  M-am târât pănă la masa unde era telefonul, cu mâna dreaptă, căci partea stăngă nu o mai simţeam, am tras de faţa de masă, a căzut tot ce era pe masă, mai puţin telefonul” , povesteşte fără ezitate fostul portar.


Am fost ajutat de fostul arbitru, Silviu Bogdan şi  de Alin Buzărin.

Severică Bancă suferise un accident vascular cerebral. Fără nici o posibilitate de a lua legătura cu exteriorul, a stat căzut până a venit cineva care trebuia să repare ceva la pensiune.
“Mi-au căzut toate în cap, scrumieră, pahare, tot ce era pe masă, mai puţin telefonul. Am fost găsit după două zile de un coleg care a chemat salvarea şi m-a transportat la spital”, continuă Bancă.

Abandonat de toată lumea, coşmarul lui Bancă a continuat. După  obişniutele  investigaţii, a fost  transferat  la un azil , dintr-o localitate de lângă Oradea. Dacă în prima fază telefonul nu l-a ajutat, de data asta  i-a salvat viaţa. Era un coşmar care părea să  nu se mai termine. Aici erau condiţii  insuportabile, mi-a fost confiscate, telefonul, actele, hainele, ca să nu pot pleca. M-am rugat de proprietarul azilului să-mi dea telefonul şi noaptea pe sub pătură, ca să nu mă vadă cineva, am reuşit să iau legătura cu Silviu Bogdan, care a mobilizat câţi-va prieteni comuni în frunte cu, Marian Sărăcin şi Emil Trăistaru şi m-au transferat la Calafat  Aici, în sfârşit, am găsit oameni de suflet care m-au ajutat. Este vorba despre, Andreea Enache, medic neurolog şi Lili Ungureanu,  asistentă . povesteşte Severică.

 După 14 zile de investigaţii, tratament şi de kinetoterapie, a început să meargă, sprijinit de baston. Mâna stângă în schimb, nu o poate mişca nici acum. După sărbători aşteaptă să plece la Bucureşti la “Institutul Ana Aslan” pentru tratament şi  recuperare. Din păcate nu are suficienţi bani, aşa că plecarea s-ar putea să se amâne, fapt care i-ar cauza.  Când vorbeşte despre activitatea de fotbalist, parcă renaşte. Îi place să discute la nesfârşit despre perioada în care era jucător.

Severică Dorel Bancă, telefon 0768 842 438

Era singurul care putea să iasă din cantonament.

Dorel Severică Bancă a evoluat în fotbalul din Olt, cu mici excepţii, timp de 7 ani. Mai întâi la tineretul lui FC Olt, după  care a fost transferat la Metaluristul Slatina în timpul mandatului lui Constantin Deliu. La Slatina a rămas până în 1990 când s-a transferat  la  Mureşul  Topliţa. Pe timpul stagiului militar este dat la Viitorul Ghiorghieni  la schimb cu Eugen Bungărdean.  În ianuarie  89  a revenit la Scorniceşti.
La Metalurgistul Slatina, a fost coleg cu Gică Craioveanu. La debutul lui Craioveanu, Bancă era titular în poarta Metalurgistului, A fost martor la ascensiunea viitorului golgheter al României. Iată formula de echipă  la  data de 19 martie 1989 , când Gică reuşeşte să marcheze primul gol pentru  Metalurgistul în partida susţinută  contra lui FC Caracal

  Metalurgistul : Bancă – Mihaiu, Mozăceanu, Florea, Asaftei – Popescu, Din, Negoescu ( min 70, Baicu ), Candea- Răduţ, Craioveanu.

Poveştile savuroase din perioada  petrecută la F C Olt , acţionează ca un balsam asupra sănătăţii lui. Elev fiind la Liceul Agricol, era singurul care i se permitea să iasă din cantonament, mai ales seara. “Fiind plecat cu echipa lipseam de la şcoală. Din când în când, seara,  mergeam la colegi să-mi  iau temele.  Nimeni nu putea să plece, nea Mişu Purnichi, avea camera lângă ieşire, nu scăpa nimeni neobservat.  Anghel,  portarul, era un fel de lider, i se spunea Barză,  m-a chemat şi mi-a spus să mă duc la cumnatul său care era şef la un local prin spate,  pe la Hotel,   să iau un pachet. Barză  se ocupa cu “aprovizionarea”, era un fel de stăpân  acolo.  Am venit cu sacoşa plină, avea de toate ,casete video, băutură şamd. Pe partea din spate a blocului era o sfoară atârnată, legam sacoşa, după care intram prin faţă, nimeni din conducere nu s-a prins vre-o dată. Am făcut asta de multe ori, nu puteam să zic nu.  “ povesteşte cu mare plăcere Bancă
A fost , pe rând , rezerva lui Anghel, a lui Ciurea, Gherasim, Stângaciu. Rămâne cu satisfacţia ca a jucat alături de mari jucători, Balaci, Donose, Crişan, Turcu şamd, dar şi cu regretul că nu adebutat în Divizia A deşi a avut posibilitatea.


La o zi, de debutul în Divizia A

18 iunie 1986, Bancă, a fost  aproape de debutul pe prima scenă a fotbalului românesc. Asta se întâmpla în ultima etapă a sezonului 1985 – 1986, când F C Olt juca la Bucureşti, cu Sportul Studenţesc. "Cu o zi înainte, la antrenamentul obişnuit dinaintea jocului, mi-am luxat degetul de la mâna dreaptă, antrenorul când m-a văzut a luat foc. “Bă de ce te-ai accidentat că mâine vroiam să te bag în poartă”, striga la mine, Gheorghe Constantin.  Când am auzit, nu am închis un ochi toată noaptea, nu neapărat din cauza degetului , cât mai ales din cauza faptului că am ratat şansa  să joc", povesteşte Bancă

Meciul respectiv  nu mai avea nici o importanţă , locurile în clasament erau stabilite dinainte, indiferent de rezultat. Singura miză  partidei, avea să o afle a doua zi. “Am crezut că este o glumă, dar la ora jocului am aflat de ce trebuia să stau eu în poartă!  Singurul lucru care mai conta era ca, Hagi să marcheze cât mai multe goluri, iar prezenţa în poartă a unui debutant, mai justifica intr-un fel,  numărul mare de goluri primite. Atunci mi-am dat seama ca antrenorul nu a glumit. In locul meu a intrat Câmpeanu – Burebista, care l-a înlocuit pe Ciurea, înainte de pauză. Era bine să  fii trecut pe foaie, încasai prima de joc, 3000 de lei,  care nu era de neglijat, mai ales pentru un copil ca mine”, încheie Bancă

Caseta  meciului  de care povesteşte Bancă.

Etapa  34  /  18 iunie 1986
Sportul – F C Olt 7-5
( M. Sandu 3, Hagi 16, 28, 46, 52, 70, 89 / Eftimie 14, Georgescu 32,M. Popesca 62, Despa 65, 75 ).
Sportul : Speriatu ( min 72 Zariosu ) – M. Mihail, Iorgulescu, Cazan, Munteanu II – Terheş ( min 46 M. Popa ), Cristea, Bozeşan I, Coraş – M. Sandu, Hagi.
F C Olt : Ciurea ( min 36 Cîmpeanu ) – Laurenţiu, Minea, Mihali, M. Zamfir -  M. Popescu , Sorohan ( min 62 Despa ), Eftimie – Crişan, Leţa, Georgescu.



Carte de vizită

Severică Dorel Bancă
Portar
Născut - 1 10 1968
A debutat in fotbal în 1976
Primul  antrenor - Ghiţă Valentin, antrenorul
care  i-a lansat în  fotbal şi  pe Gică Popescu, Mihăiţă
Stănescu,  şamd
1984 – Dunărea Calafat  /Divizia C
1985 – F C Olt – tineret / Divizia A
1986 – Metalurgistul Slatina/ Divizia B
1988 – Viitorul Ghiorghieni / Divizia C
1989 – Metalurgistul Slatina / Divizia B
1990 – Mureşul Topliţa / Divizia C
1993 - 2004  A evoluat in campiontul Ungariei



6 comentarii:

  1. Soțul meu m-a părăsit pentru o altă femeie acum 3 luni și de atunci viața mea a fost plină de dureri, tristețe și frângere de inimă, pentru că el a fost prima mea iubire cu care mi-am petrecut toată viața. Un prieten de-al meu mi-a spus că a văzut câteva mărturii ale unui vrăjitor numit Dr. DAWN, că el poate aduce înapoi iubitul în câteva zile, am râs și am spus că nu sunt interesat, dar din cauza dragostei pe care prietenul meu o avea pentru mine. , ea l-a consultat pe marele vrăjitor în numele meu și spre cea mai mare surpriză a mea după 3 zile, soțul meu m-a sunat pentru prima dată după trei luni că îi este dor de mine și că îi pare atât de rău pentru fiecare lucru prin care m-a făcut să trec. S-a întors la mine și acum suntem fericiți împreună. Încă nu-mi vine să cred, pentru că este extrem de incredibil. Îți mulțumesc Dr.dawn, pentru că mi-ai adus înapoi iubitul și, de asemenea, iubitului meu prieten care a mijlocit în numele meu, pentru oricine ar putea avea nevoie de ajutorul acestui mare vrăjitor, iată contactul WhatsApp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere
  2. Numele meu este Andrada Giurgiuca și am avut experiențe dure și oribile în relațiile mele din trecut și într-adevăr am așteptat până mi-am cunoscut soțul și după ce ne-am cunoscut, ne-am îndrăgostit și ne-am căsătorit. După doi ani de Uniune, s-a schimbat și a început să se poarte ciudat și în cele din urmă m-a părăsit pe mine și pe fiul nostru. Am făcut tot ce am putut să-l aduc înapoi, dar totul a fost inutil. Am intrat în contact cu comentariile și cu ce spuneau toată lumea despre Dr Isikolo. L-am contactat și mi-a răspuns și mi-a oferit tot efortul și sprijinul său pentru ca căsătoria mea să funcționeze din nou. El a fost cel care mi-a făcut cunoscut că soțul meu mi-a fost luat de o altă femeie și a făcut o vrajă de reîntâlnire de dragoste care ne-a reunit împreună și s-a întors acasă la mine și la băiatul meu. Într-adevăr, nimeni acolo nu a mințit despre doctorul Isikolo și despre faptele sale bune. Soțul meu s-a întors acasă la 48 de ore după ce a făcut lucrul așa cum am promis. Luați legătura cu el acum și fiți siguri că vă va ajuta. Va trebui să-i trimiteți un e-mail acum prin: isikolosolutionhome@gmail.com sau să-i trimiteți un mesaj pe WhatsApp la +2348133261196

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi -am pierdut căsătoria după 2 ani și a fost o experiență oribilă pentru mine. Soția mea a părăsit -o pe mine și pe fiul meu și totul s -a întâmplat dincolo de controlul meu și nu am știut niciodată puțini oameni din jurul meu și -au conceput soția și a întors -o împotriva mea doar pentru că aleg să - mi construiesc familia și să mă concentrez mai mult pe ea. A trebuit să caut ajutor pentru că știu că nu am făcut nimic pentru ca căsătoria mea să se prăbușească. Dr Isikolo m -a ajutat și mi s -au dezvăluit multe despre ceea ce a decurs. El a aruncat o vraja de reuniune de dragoste care mi -a legat soția și cu mine înapoi și întregul rău pe care familia mea l -a făcut împotriva mea a fost dezvăluit. Sunt recunoscător că casa mea este din nou mai fericită ca niciodată și toată aprecierea se adresează dr. Isikolo, întrucât el a rezolvat într -adevăr problemele mele imediat după 48 de ore. E -mail: iSikoloSoluthhome@gmail.com sau trimiteți -l text pe WhatsApp pe +2348133261196

    RăspundețiȘtergere
  4. Soțul meu avea obiceiul de a trimite mereu mesaje și de a stabili întâlniri cu vechii săi prieteni, inclusiv cu foștii săi. Nu m-am gândit niciodată că există o problemă cu așa ceva până când el s-a retras emoțional de mine și a început să se comporte anormal față de mine și fiica mea. În acest moment, știam că am nevoie urgentă de ajutor pentru că nu am vrut niciodată să-l pierd. Dr Isikolo a venit în ajutorul meu și problema a fost rezolvată. Una dintre fostele soțului meu a promis că se va asigura că îl ia de la el și a început să-l manipuleze pentru a mă abandona pe mine și pe fiica mea, ceea ce s-ar fi întâmplat în cele din urmă dacă doctorul Isikolo nu ar fi intervenit să mă ajute. La doar 48 de ore de la rezolvarea problemei, totul a devenit uimitor între mine și soțul meu și acum și-a cerut scuze pentru tot și suntem din nou buni. Contactați Dr. Isikolo și credeți că el va rezolva cu siguranță această problemă pentru dvs. Trimiteți-i un e-mail prin: isikolosolutionhome@gmail.com sau Whatsapp la +2348133261196

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am știut niciodată că-mi pot aduce logodnicul înapoi până când l-am contactat pe doctorul Isikolo care m-a ajutat. Am avut o neînțelegere teribilă cu bărbatul meu și am mers pe căi diferite. Eram dezamăgit emoțional și nu știam ce să fac pentru a ajuta situația. Așa că am ajuns să știu despre Dr. Isikolo. L-am contactat și l-am cerut să mă ajute cu problemele mele. Mi-a spus tot ce trebuia să știu și să înțeleg și am respectat procedurile și până la urmă a rezolvat problema pentru mine, iar acum eu și logodnicul meu suntem din nou împreună și știu că ne vom căsători în curând. Nu ar fi fost posibil dacă doctorul Isikolo nu m-a ajutat așa cum am promis. Rezultatul muncii sale se manifestă cu siguranță după 48 de ore și este garantat 100%. Este vizibil pentru mine să văd efectul rezultatului a tot ceea ce a făcut pentru mine și, cu adevărat, dragostea și afecțiunea dintre eu și logodnicul meu sunt restaurate pe deplin și mă bucură inima că nu l-am lăsat pe nimeni de acolo. El te poate ajuta la fel de bine dacă te adresezi lui acum. Trimite-i un mesaj pe WhatsApp la +2348133261196 sau e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Mă bucură inima să fiu aici să-i spun un cuvânt de mulțumire doctorului Isikolo.
    Nu m-am gândit niciodată că voi putea să-mi văd căsnicia funcționând din nou, în ciuda faptului că totul a funcționat deja împotriva mea, doctorul Isikolo a venit în ajutorul meu. Am avut o problemă în casa mea care l-a făcut pe soțul meu să plece și eram deja însărcinată și mi-a devenit greu să mă descurc fără el în viața mea. Familia lui m-a susținut de-a lungul timpului, dar nimeni nu ne-a putut ajuta să ne reunească, cu excepția doctorului Isikolo, care mi-a răspuns la momentul în care aveam cea mai mare nevoie de ajutor. A rezolvat problema și soțul meu s-a întors acasă la mine imediat după 48 de ore pentru că încă locuia în același oraș cu mine. Este destul de uimitor când găsești ajutor acolo unde ai crezut cel mai puțin că poți primi ajutor. Încă o dată, îți mulțumesc Dr. Isikolo pentru tot ceea ce faci pentru a ajuta oamenii care au mare nevoie de asistență. Trimiteți-i un e-mail la isikolosolutionhome@gmail.com sau Whatsapp la +2348133261196

    RăspundețiȘtergere