Remember. Dacă ar mai fi trăit, anul acesta ar fi împlinit 80 de ani . - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Remember. Dacă ar mai fi trăit, anul acesta ar fi împlinit 80 de ani .


Începutul anilor 1970. Fotbalul din  Slatina promovează cu şansă in eşalonul doi al fotbalului romanesc. Primul secretar din perioada respectivă, Constantin Sandu nu se mulţumeşte cu atât si propune înfiinţarea la Slatina a unei echipe care sa poarte numele de Dinamo Slatina. A fost cea mai frumoasă perioadă a fotbalului slătinean.


INTERVIU CU, Constantin Ştefan  - Marlău.

Februarie 2012

 

 Astăzi vom face cunoştinţă cu primul antrenor al noii echipe, totodată si antrenorul cu cele mai bune rezultate din fotbalul slătinean. Este vorba de fostul fundaş al lui Dinamo Bucureşti,  Constantin Ştefan.


–         Buna ziua d-le Ştefan, de la Slatina  suntem,  vrem sa aflăm si noi povestea celei mai frumoase echipe care a existat vreodată la Slatina.

–         Buna ziua, cu cea mai mare plăcere. Toată poveste începe în iulie 1973. Tocmai mă întorsesem din Italia cu echipa de tineret a lui Dinamo Bucureşti, unde am câștigat turneul de la Teramo ( Italia ). Eram foarte tânăr , aveam 34 de ani.  A fost primul meu succes în meseria de antrenor, aveam o echipă de excepţie cu jucători talentați. Notați  echipa din finala:  Eftimescu – Răuţu, Cozma, Ghiţă  Gungiu – George  Marincel, C-tin Popescu – M. Bucurescu, Stoichiță, Roşu, Dascălu .  

La două zile după ce am venit din Italia, am fost chemat în biroul colonelului Liţă ( președintele clubului Dinamo ), unde l-am întâlnit pe Nelu Diaconu de la Slatina. Mi s- a explicat ca la Slatina se vrea o colaborare cu clubul bucureștean și pentru asta , trebuia în  primul rând un antrenor si  câți-va jucători. La data respectiva eram antrenor principal la tineretul lui Dinamo si secundul lui Nelu  Nunweiller la echipa mare. Aveam planuri mari la clubul bucureştean, târziu am aflat că cineva pe care îl consideram de încredere  m-a recomandat pentru Slatina.

     – Cum era Slatina atunci ? Ce jucători ați găsit din vechea formație Oltul     Slatina ?
    
–         Am fost dezamăgit , nu ştiam nimic despre Slatina, decât că treceam la Craiova pentru meciurile din campionat. Acum pot să spun ca a fost cea mai frumoasa perioadă din viată mea. Am fost aşteptat in biroul primului secretar Constantin Sandu , cel mai        puternic om din judeţ , se zvonea ca este naşul de cununie a lui Ceauşescu, îi plăcea fotbalul la nebunie, fusese la Piteşti până  să  vină  la Slatina. Pe biroul său stăteau permanent fotografiile lui Dobrin si Țarălungă. 

 Eram patru  persoane de față , eu, primul secretar Sandu, colonelul Raţiu comandantul securităţii din Olt si Ion Diaconu. Am stat de vorba mi, s-a explicat ce se doreşte la Slatina. Atunci am aflat ca singura condiţie pusă  de Dinamo Bucuresti,  a fost fără promovare. Timpul era prea scurt , trebuia să începem  pregătirile pentru campionatul 1973-1974. La Slatina i-am găsit pe : Puiu Martinescu, Ion Purcăroiu, Eugen Stanciu, Alex Preduţ, Marin Bold. Ion Diaconu a fost omul care mi-a oferi tot sprijinul.

Februarie 2012 - Cafeneaua Dinamo

–         Care a fost contribuția clubului bucureștean la formarea lotului de jucători ?

–         Primii jucători care au dorit sa mă  urmeze la Slatina au fost : Iosif  Gungiu, George Marincel, Marian Bucurescu, juniorul Coporoaie și  Marin Roşu . După   câteva zile l-am adus  și pe  Toma Zamfir de Viscofil. Au urmat  Eftimescu, Ghiță, Gheorghe Ştefan de la Progresul, toți jucători foarte tineri. Mi-a plăcut  să  lucrez cu tinerii , cunoşteam fiecare jucător, chiar si din țară , colaboram între noi . A urmat goana după  jucători, nu aveam juniorii la echipa . Pe Asaftei de la Metalul Mija l-am descoperit la recomandarea antrenorului federal Constantin Ardeleanu. Am mers special la un turneu de juniori la Sfântu  Gheorghe, pentru Asaftei  și pentru Ion Dumitru de la Slobozia un copil foarte talentat. Primul secretar îmi asigura tot sprijinul.

 La sediul securității din  Olt erau trei mașini, a treia maşina era la dispoziția mea., singura obligație care o aveam era sa anunț secretara când plecam cu mașina. Pe Asaftei l-am luat cu mare greutate de la Mija. Tatăl sau era subofițer în cadrul unității care asigura paza penitenciarului de la Mija, am reușit să-l transferam  la serviciul de pază al penitenciarul din Craiova si după aceia , l-am adus și pe copil. Era un pas mare pentru el în cariera. Au primit apartament în blocul turn de la intrare în Slatina ( n.r. Cornișei ).


–         Un alt jucător promovat de dumneavoastră este regretatul Gheorghe Șoarece, unul din cei mai talentați  jucători din Olt.

–      Pe Gică l-am văzut  într-un joc amical. Organizam multe jocuri cu echipele din jurul Slatinei pentru a descoperii jucătorii tineri, Oltenia a fost întotdeauna o zona bogata în talente. Am jucat cu I O B , atunci l-am văzut si i-am propus să vină la Slatina.  Si aici au fost probleme.. Echipa din Balș era echipa unei întreprinderi mari din județ. Directorul unității respective era Nae  Ionescu , i se spunea Mannix, un tip respectat în zonă si era inebunit  după Universitatea Craiova. Nici nu a vrut sa audă . Am mers cu Ion Diaconu la Șoarece  acasă, sa stăm de vorba cu  părinţi, fiind minor am avut nevoie de o convenţie din partea lor. 

Pană la urmă totul sa rezolvat . A primit garsoniera  singur, nu trebuia să-i aprob , mai târziu mi-am reproşat acest lucru. Fiind tânăr acolo se făceau chefuri mari. După ce am plecat  eu de la Slatina l-au  cerut la Scornicesti.  Primul mandat a fost cel mai greu dar și cel mai frumos. După un an și jumătate am lăsat o echipa  foarte bună. Am  plecat la Hunedoara , in locul meu a sosit Haralambie Eftimie de la Electroputere si el fost jucător al lui Dinamo. Gheorghe Şoarece si Victor Piturcă. Eu l-am adus pe Piţurcă la Slatina.

–         Victor Piţurcă ?

–         Pe Victor Piţurcă  l-am legitimat cu sprijinul lui Ioniţă  Nicolaescu, directorul de la I A S Sâmbureşti, un apropiat al fotbaliştilor. Si el era cu Universitatea Craiova. Deseori eram invitaţi la podgorie la Sâmburesti si ni se punea la dispoziţie vinuri alese . Se făceau chefuri mari acolo. M-a impresionat jocul lui . Era un tip slăbuţ, înalt si cu un dribling foarte bun, lucru mai rar la jucători  înalţi. In tribuna  m-am aşezat lângă Titi Deliu care îl cunoştea foarte bine si  Dumitrescu , un fundaş stânga  de la echipa mare. A fost mai simplu decât ma aşteptam, in doua zile a fost la Slatina.  Nu a jucat decât o jumatate de campionat , după ce am plecat eu la Hunedoara el a plecat la Târgu Jiu în armată.

                                                             
Constantin Ștefan al doilea din stânga, rândul de sus , prima fotografie în tricoul lui Dinamo Bucureşti



CONSTANTIN ŞTEFAN N 03 06 1939 .A început fotbalul la 14 ani la Voința  Bucureşti. Între 1961-1971 activează la Dinamo Bucureşti,ca fundaş, câştigă 5 titluri de campion şi doua cupe ale României. Ca antrenor lucrează la nivel de copii şi juniori la debut în cadrul clubului Dinamo. 
La seniori a debutat ca antrenor la  Dinamo Slatina. A pregătit Dinamo Slatina  în trei mandate: 1973-1974 când ocupa locul 3 la sfârşitul campionatului 1976-1977,echipa se clasează pe locul 2. In al treilea mandat ( 1988-1989 ) la promavat pe Gheorghe Craioveanu. 
A mai antrenat: Corvinul Hunedoara, Pandurii Tg Jiu, Gloria Buzău, Progresul şi Rova Roşiori. Din 1984 activează în străinătate. A decedat la 11 septembrie 2012 după o lunga suferinţă. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu