Gheorghe Pena - un jucator reprezentativ pentru F C Olt - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Gheorghe Pena - un jucator reprezentativ pentru F C Olt


La 20 de ani, Pena era unul dintre cei mai promiţători tineri jucători  din  fotbalul românesc oportunist, viteză de reacție bună, lovire excelentă a balonului erau câteva din calităţile sale . In sezonul 1987 – 1988  cifrele îl dau ca cel mai bun jucător al echipei. A fost prezent în toate cele 34 de partide şi a marcat cele  mai  multe goluri, 13.  Toate aceste calităţi nu au trecut neobservate şi la  finalul campionatului Steaua îl solicită pe el şi pe Ilie Dumitrescu. Revine în primăvara şi rămâne la FC Olt până în  decembrie 89. 

Bani şi televizoare color

La 17 mai 1989 comuna Scorniceşti este  declarată oraş. Cu două săptămâni mai devreme, mai precis la 3 mai 1989, are loc cel mai important eveniment sportiv al sezonului. La Scorniceşti echipa locală va juca împotriva echipei Dinamo Bucureşti. Astfel de jocuri erau aşteptate un an de zile,  nici partida de mai sus nu a înşelat aşteptările.

În faţa unui stadion arhiplin, FC Olt  câştigă  cu 1-0 în faţa unui  Dinamo condus de pe banca de Mircea Lucescu, iar în teren cu: Sabău, Mateuţ, Klein, Răducioiu, Vaişcovici şmd. Golul gazdelor a fost marcat de  atacantul Gheorghe Pena. Victoria contra lui  Dinamo a înlesnit drumul spre titlu echipei Steaua. Iată ce  declară  Gică Pena considerat eroul partidei respective.
Sursa foto :www comunismulinomania.ro

„Ei vroiau să câştige, altfel pierdeau contactul cu Steaua, s-au năpustit asupra noastră şi i-am prins pe contraatac. Am plecat de la centrul terenului, i-am depăşit în viteză pe Mihăescu şi Rednic şi l-am executat pe Stelea cu un şut de la marginea careului. După meci am petrecut sus la cramă, am primit bani, cred că 15 000 de lei, erau bani frumoşi în perioada respectivă.  În acea săptămână eram trataţi regeşte,  s-au făcut tabele pentru a primii câte un televizor color.

Pentru a avea televizor color atunci,  trebuia să te programezi ca la maşină. Erau două mărci Cromatic şi Telecolor, nu ştiam prea multe detalii, cineva ne-a sfătuit să optăm pentru  Telecolor că sunt mai bune. Într-o săptămână ne-au sosit televizoarele  îşi  aminteşte cu plăcere Gică Pena.

De regulă pentru  meciurile cu Steaua configuraţia tabelei  de marcaj nu conta, singurul pol de interes rămas,  era urmărirea  pe viu a marilor  jucători ai vremii. Fotbalişti precum: Hagi, Lăcătuş, Balint şamd nu puteai să-i vezi decât la televizor odată sau de de două ori pe an.

Televizorul Cromatic
Peenaaa, Peenaa, Peenaa...

Partidele cu Dinamo şi Craiova erau aşteptate de toată suflarea fotbalistică din judeţ, erau adevărate desfăşurări de forţă pentru localnici. Victoria în faţa lui Dinamo a fost subiect de glume la adresa  celor care cu ţineau cu Dinamo. „Bă, voi ştiţi cum face maşina miliţiei ?  întrebau ironic simpatizanţii   echipelor FC Olt  şi Steaua  Peenaa, Peenaa, Peenaa !” răspundeau aceiaşi,  cu un aer superior.

Apropierea de Steaua s-a produs după ce echipa bucureşteană a câştigat Cupa Campionilor,  eu am venit la Scorniceşti în vara anului 1984,  atunci am simţit  o uşoară simpatie faţă  de Dinamo.  La FC Olt am fost legitimat la solicitarea lui Traian Ionescu care mă cunoştea foarte bine. Am prins un retur de excepţie la Progresul, probabil şi asta a contat rememoreză Gheorghe Pena. „ Am debutat  într-un meci la Vâlcea, am şi dat gol atunci. La Scorniceşti m-am simţit foarte bine, erau oameni care se străduiau să ne dea totul, Lucian Gamsievici, Sergiu, Dumezeu să-i ierte, suplimentau aproape de fiecare dată primele oferite de conducere. În teren cel mai bine m-am simţit sub conducerea tehnică a lui  Paul Popescu”  completează atacantul bucureştean.


Gheorge Pena s-a născut în Bucureşti la data de  14 iulie 1964  şi a început fotbalul în 1977 la Sportul Studenţesc. Primul antrenor, Aurel Măndoiu.

Pena ocupă locul trei cu 29 de goluri marcate într-un clasament al celor mai buni marcatori pentru echipa din Scorniceşti după  Eftimie,37 şi Iamandi,34 

Sursa articol : F C Olt Scornicesti, o viata scurta dar intensa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu