Profesorul campionilor ! - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Profesorul campionilor !



A fost fotbalist, antrenor şi profesor de sport mai bine de 30 de ani.  A format jucători precum Ionuţ Luţu, Ionel Dănciulescu, Claudiu Niculescu şi Augustin Chiriţă. 

La şapte-opt ani se juca cu mingea împreună cu copiii de vârsta sa. La 13 ani s-a înscris la formaţia Răsăritul Caracal. Deşi părinţii nu erau de acord, Ion Pârvulescu a continuat cu acest sport şi a făcut performanţă, devenind un nume foarte cunoscut.  A avut  ochiul format încă de la debutul în meseria de antrenor. Până să-i descopere  pe cei de menţionaţi mai sus, i-a lansat în fotbalul mare pe fostul internaţional,  Dumitru Marcu, pe care l-a descoperit  la Drăghiceni, pe Vergil Mincioagă fost la U. Craiova, Dumitru Neagu  şamd.

„Locuiam în Caracal la vârsta aceea şi am început să joc pe maidan. Într-o zi, în curtea liceului Ioniţă Asan, m-a văzut un antrenor de la Răsăritul şi m-a chemat la sală.  Părinţii mei nu prea erau de acord, ei voiau să devin medic. Când am văzut asta, nu am mai vrut să învăţ şi au fost nevoiţi să mă lase. Acum poate eram un medic undeva la ţară, dar aşa cred că am făcut mai mult”, îşi aminteşte Ion Pârvulescu.

 La 15 ani a debutat la Campionarul Regiunii Oltenia. ”Şansa a fost ca vârful nostru să se accidenteze. Am debutat într-un meci cu Flacăra, la Craiova, pe stadionul Tineretului. Am câştigat cu 4-0 şi am dat trei goluri. La 17 ani m-au văzut cei de la Şoimii Sibiu şi m-au chemat acolo. Fiind în clasa a 11-a, pe atunci ultima de liceu, nu m-am mai dus”, spune profesorul Pârvulescu.


 La un pas de a fi „câine roşu”

La 21 de ani a avut marea şansă de a ajunge la Dinamo Bucureşti, însă a ratat-o din cauza unei accidentări grave. „În liceu m-am pregătit pentru medicină, dar tata mi-a zis să merg la educaţie fizică şi am ajuns la Facultatea de Ştiinţe Bucureşti. Am fost luat la satelitul Dinamo Obor, unde era antrenor Titi Teaşcă. Pe 13 aprilie am jucat cu Farul Constanţa, iar pe 14 trebuia să mă prezint la Dinamo. Nu cred în numărul 13, dar în acel meci fără miză m-am accidentat grav la rotulă, iar recuperarea a durat şase luni. Aveam 21 de ani şi am pierdut trenul cel mare”, îşi aminteşte Pârvulescu.

Danciu trebuia să fie contabil
Încă marcat de cariera  lui "Danciu", pe profesorul Pârvulescu îl năpădesc amintirile legate de fostul atacant al lui  Dinamo. "La fotbal l-a adus unchiul lui, care se pricepea. Tatăl lui nu avea treabă cu fotbalul, nu cred că văzuse vreodată o minge. În prima zi când a venit la fotbal, Dănciulescu a cerut să stea în poartă. După trei zile l-am scos de acolo, nu avea talent. Apoi a jucat o vreme fundaş, până când mi-a venit un alt băiat la echipă, şi din momentul ăla l-am urcat vârf, lângă Niculescu", spune Pârvulescu. 
Acesta îşi aduce aminte şi că atacantul a fost la un pas să renunţe la cariera de fotbalist: "A avut mare noroc, poate acum nu mai era fotbalist. A venit odată tatăl lui la mine să-mi reproşeze că a scăzut la învăţătură. Ne-am certat, l-a luat şi a plecat acasă cu el. Peste o lună au venit unchiul şi mama lui la mine să mă roage să-l primesc înapoi. Am cedat şi l-am primit, asta doar pentru că nu a venit tatăl lui la mine. Dacă nu mai făcea fotbal, termina şcoala, el a învăţat la Liceul Economic, şi poate ieşea un biet contabil".

Vândut pe 2.000 de dolari şi două butelii
La nici 17 ani, Dănciulescu a fost împrumutat la Electroputere Craiova, club care a plătit pe el o sumă modică. "Mie mi-au dat 2.000 de dolari pe Dănciulescu şi lui taică-său i-au oferit două butelii. Atunci, butelia era monedă de schimb, fotbaliştii cumpărau butelii din salarii, era mare lucru să ai butelie", îşi mai aduce aminte Pârvulescu.
 Antrenor cu rezultate remarcabile

Ca antrenor a promovat cu echipele FC Caracal, Voinţa Caracal, Rapid Piatra Olt, Laminorul Slatina în Divizia C. „În 80’ m-am mutat la Slatina, iar în 84’ am început cu adevărata mea promoţie de excepţie. Având fotbalişti ca Dănciulescu, Claudiu Niculescu, Luţu, Augustin Chiriţă, Raţ, Craioveanu, Mircea Voicu, Romeo Stancu, David, Stanciu, Burcă, Gorgonaru, Slatina putea ţine uşor o echipă în Liga I”, a mai spus Pârvulescu.


 Născut. 8 martie 1940  la Făgăraş, judeţul Braşov Studii. Institutul de Cultură Fizică Bucureşti Familie. Căsătorit, doi copii şi doi nepoţi .




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu