Marcel Răducanu turnat la securitate de un coleg de la națională ! - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Marcel Răducanu turnat la securitate de un coleg de la națională !


Marcel Răducanu, fost mare internațional, a fugit în Republica Federală Germania,  în 1981, cu ocazia unui turneu al echipei naționale, iar regimul Ceaușescu l-a condamnat în lipsă la cinci ani și opt luni de închisoare. 

Dar, episodul de atunci produce ecouri și acum la 39 de ani distanță. 

Motivul: Răducanu a aflat mai târziu că Rodion Cămătaru informa cu lux de amănunte Securitatea despre el, dar și alți colegi de la prima reprezentativă a României. Ex-marele atacant al Universității Craiovei sau al lui Dinamo avea numele conspirativ „Doru”. Era titular al dosarului de rețea nr. R 225078 și „a fost luat în contact pentru influenţare pozitivă, ulterior fiind atras la colaborare”. Avea doar 23 de ani când a început „colaborarea”. 

„Nici nu mai vreau să vorbesc, e istorie. S-a întâmplat, dar mai bine nu vedeam actele acelea și nu aflam nimic. Era mai bine, eram fericit. Nu sunt supărat pe nimeni. Ne-am întâlnit, am vorbit, ne-am luat în brațe, deci totul e ok. Ne-am văzut când am venit în România, că merg la Comisia Tehnică (n.red. – din  cadrul FRF), amândoi sunt membrii”, a declarat Marcel Răducanu pentru ProSport.


Rodion Cămătaru, fost mare atacant și actual membru al Comisei Tehnice din cadrul FRF, a răspuns acuzelor. 
„Vreau să clarific public o dată pentru todeauna acest subiect. Eu i-am spus și lui Marcel Răducanu acum ceva timp la telefon faptul că nu am fost turnătorul Securității și nu l-am dat cu nimic în primire.
În primul rând, eu eram atunci la Universitatea Craiova, iar el la Steaua. Ce secrete sau informații credeți că dețineam eu despre el ca să le dau Securității? Păi, unde ne puteam întâlni noi mereu ca eu să știu ce planuri are? Nu contest că o apărea numele meu în dosarul lui și recunosc că am dat declarații la Securitate despre el, dar doar atunci când a fugit de la meciul cu Borussia Dormund de la stadion și a rămas în Germania.
El jucase foarte bine în prima repriză în amicalul dintre România și Borussia, iar la pauză a provocat un act de indisciplină în vestiar, a aruncat cu ghetele pe jos în fața antrenorului doar ca să caute motiv să nu mai intre pe teren și în a doua repriză. Se tot văita că îl doare glezna sau cam așa ceva. Spunea că nu mai poate să intre. Asta s-a întâmplat și asta am spus la Securitate, dar nu am dat doar eu declarații despre el atunci. Au fost chemați la Securitate mai mulți foști colegi. A, dacă apăreau informații că eu îl dădeam în primirie pe Răducanu înainte de acest eveniment, atunci era alt lucru. Dar nu am vorbit nimic despre el fiindcă nu știam că vrea să fugă, nici nu eram colegi, ca să zici că stăteam în același vestiar zi de zi și să știu ce face. Eu cred că am reglat de mult lucrurile între noi. L-am văzut și pe la FRF acum un an și ceva. Nu l-am dat niciodată în primire pe Răducanu și eu nu l-am urmărit niciodată”, a spus Cămătaru pentru ProSport.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu