Şoferul de la Prosport, a fost portar la F C Olt - Arena Olteana

Latest

Singurul ziar de sport din Olt

Pagina microbistilor
Aici gasesti istoria fotbalului din acesta zona

Şoferul de la Prosport, a fost portar la F C Olt

Stanga : Ciocioană,Matei, Martinescu, Gârleşteanu, Piţurcă, Titi Ardeleanu, Nedea
Marin Nedea  a jucat la F C Olt  din 1979 până in 1983. După Revoluţie a lucrat ca şofer prin diferite redacţii de sport, iar deplasările cu el rămân memorabile datorită poveştilor de pe vremea când era fotbalist.
Sursa : Olt Fotbal de la A la Z si Prosport

Cum a ajuns să joace la echipa din satul "iubitului conducător"? "Păi, datorită lui Dumitru Dragomir, care era preşedinte la Viitorul Scorniceşti. Tocmai se terminase campionatul, ei promovaseră în Divizia A, iar eu aşteptam să fiu legitimat la Autobuzul, în Divizia B. Eram cu nişte băieţi de la Autobuzul, la restaurant, la «Berlin», când a apărut ca din întâmplare şi Dragomir. A făcut cinste cu o navetă de bere, după care mi-a făcut cu ochiul, să vin mai de-o parte.
 M-a întrebat direct cât vreau ca să vin la Scorniceşti, că aveau nevoie de încă un portar. I-am cerut 40.000 de lei, până la urmă mi-a dat 30.000. După vacanţă, când am ajuns la Scorniceşti, îmi venea să-mi dau cu pumnii în cap că am acceptat să merg acolo. Nu era o stradă asfaltată, numai noroaie, mizerie. Mi-a trecut însă repede când am văzut ce bani erau! Rai pentru fotbalişti, nu alta. De fapt, de-asta au venit şi au stat atâţia fotbalişti buni acolo, pentru bani. Am fost o echipă de mercenari", povesteşte Nedea.
Primă de la Ion Ceauşescu pentru că au bătut Steaua

Nedea spune că Steaua şi Dinamo nu câştigau la începutul anilor 80 cât câştigau fotbaliştii de la Scorniceşti în acea perioadă. "Jucam pe 3.000 de lei acasă şi pe 6.000 de lei în deplasare. Au fost luni în care luam şi 20.000 de lei în mână, cu tot cu salarii! Ne trecuseră sub tutela Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, fiecare lucrător din sectorul agricol, din toată ţara, dădea 10 lei pe lună pentru echipă. Ţin minte că odată, după ce am bătut Steaua acasă cu 1-0, a venit nea Ion Ceauşescu la noi, la vestiare, el era adjunctul ministrului Agriculturii pe vremea aia, şi ne-a dat peste prima de la club încă 5.000 de lei de om.
Era bucuros tare că bătusem echipa favorită a lui frate-său, Nicolae. De obicei, el nu avea treabă cu noi, niciunul dintre Ceauşeşti nu avea, de noi se ocupa Lică Bărbulescu, cumnatul lui nea Nicu, care o ţinea pe soră-sa, Elena. La Scorniceşti, la Liceul Agricol, am terminat studiile liceale. Directoare era Elena Bărbulescu, sora lui Ceauşescu. Tot acolo au terminat şi Piţurcă, şi Iamandi. Când veneam pe la şcoală, ne puneam în ultima bancă şi ascultam. Nu ne întrebau niciodată nimic profesorii, ştiau că suntem «bolovani». Ne treceau, că eram fotbalişti",continuă  Marian Nedea

"Ordin politic să scape echipa maghiarilor!"

Tot o poveste cu jocuri de noroc este şi cea legată de partida ASA Târgu Mureş - FC Olt, scor 7-0 (foto), din ultima etapă a campionatului 1979-1980. Nedea spune că "noi eram salvaţi, dar Târgu Mureş se bătea cu Târgovişte, iar în ultima etapă erau la egalitate de puncte cu Târgu Mureş, având un gol avans la golaveraj. N-am avut ce face, a fost ordin politic să scape echipa maghiarilor. Ne-au dat 7-0, în timp ce Târgovişte a bătut doar cu 5-1 pe Timişoara. Ăia de la Mureş ne-au dat banii în seara dinaintea meciului, câte 6.000 de lei de om, iar cu atâţia vagabonzi în echipă, bineînţeles că ne-am pus pe barbut imediat.
Mulţi au ajuns ca a doua zi, când au intrat pe teren, să nu mai aibă nici măcar un leu din ce primiseră cu o seară înainte. Iamandi a câştigat vreo 60.000 de lei atunci!"."Cu Dinamo era riscant să faci vreun aranjament. Când veneau la noi, spuneau să facem egal, dar dacă apucau să-ţi dea ei primii gol, nu te mai lăsau să egalezi!", încheie Marian Nedea, fost portar FC Olt.


Un comentariu:

  1. Cu tot respectul, Marian Nedea a fost fotbalistul Viitorului Scorniceşti, redenumită apoi FC Olt, dar de lansat s-a lansat când era un puşti pletos şi subţiratic, la Unirea Focşani, în Divizia C. Cu el şi cu veteranul Gheorghiu în poartă, am promovat. Apoi, Nedea a început să bea. Nimeni nu i-a negat vreodată talentul formidabil. Aşa de mare, că ar fi putut ajunge şi la Naţională, dar avea această meteahnă. Aşa că a fost dat afară de la Focşani, după ce într-un meci a făcut-o lată. A intrat băut pe teren. Cu atacantul central advers în faţă, s-a întors cu faţa la poarta lui şi a început să bată mingea de bară, ca la volei, cu ambele mâini, în urletele spectatorilor disperaţi. Apoi l-a regăsit la Scorniceşti. Bravo lui dacă s-a aşezat şi şi-a potolit această manie.

    RăspundețiȘtergere